Baş Döndürücü Uzay ve Şaşırtıcı Gerçekler

Baş Döndürücü Uzay ve Şaşırtıcı Gerçekler

13 Şubat 2011 Pazar

Aşkı Anlatma Çabaları

 Ne zaman aşkı anlatmaya kalksam
Önce şöyle bir irkiliyorum
Yüreğim çırpınmaya başlıyor
Kelimeler boğazıma diziliyor.
“İşte,şey gibi,” sözler saçılıyor etrafa
Sonra her yer darmadağın
Sonra aşk yarım yamalak
Aşk sağır, kör topal
Aşk etrafta…


Kim bilir kaç defa, kaç yaşamda
Aynı ama hep aynısı oldu.
Biraz suskunluk, biraz gülüş
Aşk kelimelere düzülmüş…

Ben, aşkı anlatamam, dedim
Seni seviyorum demek yetmezdi bana
Hangi dilde olduğu, önemsizdi
Kimin söylediği fark etmiyordu.
Aşk dile düşmezdi.
“anlatamıyorum.”

Bir defasında zorla da olsa anlatacağım dedim
Gözlerimi kapadım,
Hafiften bir piyano sesi geldi kulağıma,
Hoş bir parfüm kokusu,
İrmik helvası tadında,
Patates kızartması, kısır
Tek göz bir ev,
Mutlu iki kalp
Sımsıcak hayaller.

İşte tam o anda ne oldu bilmiyorum.
Bir anda vazonun elimden düşmesi gibi,
Kapıların rüzgarla çarpması gibi
Bir anda aniden,
Öylece kaldım, kalakaldım.

“bende,” dedim.
Aşkın en yalın haliyle seni, senden, benden
Sonra düşündüm, olmadı, baştan
Aşk, biz demek geldi içimden
Biz diyebilmek belki sadece.

Kimsenin olmadığı başka,
Kimsenin el sürmediği
Kimsenin kirletemediği.

Sonra düşündüm.
Olmadı. Yapamadım.
Aşk
Aşk
Ah aşk.

Varlığında bir hoş edersin adamı,
Yokluğun ızdıraptır.
Çok geç tanıdım ben seni
Çok.

Fark edemedim.
Fark ettiremedim
Hiçbir zaman.
Aşkımın ne kadar büyük olduğunu.
Çünkü anlatamadım ben seni,
Çünkü kelimelerin manasızlığına inandım
Yetmezdi kısa bir cümle,
Yetmezdi bir küçük çiçek,
Yetmezdi işte, anlıyor musun?

Hiçbir zaman sahip çıkamadım
Hiç terk edemedim ama
Hiç mutluluk kaynağı olamadım.
Hep acı verdim.
Çünkü ben acıları sevdim.
Hep hüzün kattım
Çünkü ben hüzünbazdım.

Hiç hak etmediğim kadar sevildim.
Hiç ummadığım kadar umursandım
Karşılıksız aşklarım oldu
Karşılık arayamadım.
Karşılık veremedim.

İşte her şeyi söylemek mümkün şimdi.
İşte tam o noktadayım.
Ne bir adım geri ne bir adım ileri
Ortada arafta bir yerlerdeyim.

Ne yapsam olmuyor, anlatamıyorum
Aşk diyorum, sonu gelmiyor.
Aşk diyorum başını unutuyorum.


Keşke hiç kavuşamasaydım sana,
Keşke mutsuzluğa sürüklemeseydim seni.
Keşkeler öyle çok ki şimdi hayatımda…

Benden bir aşk yazısı bekliyorsun, şu günlerde, biliyorum
Ama iki satır yazamıyorum.
Sanki lal oluyor dilim.
Ellerim uyuşuyor.
Ve susuyorum
Umutsuzluğa kapılıyorum.

Olmuyor, yapamıyorum.
En fazla bir tanem çıkıyor ağzımdan
Oysa kalbim neler neler söylüyor
Gözlerin, aklımı başımdan alıyor.

Sözlerin, ah o endamlı sözlerin.

Hani bir türkü söylersin ya,
Karanlık gecelerde
Bir elmanın yarısı
İşte ben, sadece ben
O an’da tutuklu,
Tutsak.
Zaman dursa akmasa…

Üzgünüm.
Bu mevsimde de yazamadım.
Bu mevsimde de aşkı anlatamadım.
Öyle çok yazı saçtım ki etrafa oysa
İnsan hakları savaşım,
Özgürlüklere olan inanım,
Geçmişe özlemlerim,
Gelece dair hayallerim,
Karamsarlıklarım,
Sağım solum akım karam.

Her birinde bir parça benden,
Bir parça senden.

İşte ordayım,
Senin olmamı istediğin yerde
Bütün kelimeler aşkı anlatmaya hazır,
Ben hazırım.
Kalbim ilk günden beri sana çarpıyor.
Cümlelerimin sahibi sen.

Ben aşkı anlatmaya çalıştım.
Olmadı farkındayım.
Olmadı,
Kırık dökük kelimelerle
Derme çatma da olsa
Olmadı,
Yapamadım.

Keşke beni anlayabilsen,
Kelimeler olmasa aramızda
Sussak
Sonsuza kadar…

4 yorum:

  1. Anladım ki kelimeler aşkı gölgede bırakıyor.
    Kelimeler aşkı değil,
    Aşk, kelimeleri yüceltiyor...

    YanıtlaSil
  2. NEDEN ARAYA KELİMELER GİRİYOR....

    YanıtlaSil
  3. araya kelimeler değil insanlar giriyor...

    YanıtlaSil
  4. Kolpalarda aşık oluyormuş demek ki...

    aşkı güzel anlatmışsın -mişli geçmiş zamanlarda...

    YanıtlaSil